Greece: media reveal massive fraud at ERT public tv

State investigation into squandered millions uncovered

20 June, 12:37

    Journalists sit in a studio of the state broadcaster ERT headquarters in Athens Journalists sit in a studio of the state broadcaster ERT headquarters in Athens

    (ANSAmed) - ATHENS - Media reports on Thursday confirmed the public's longtime perception of corruption at Greek state broadcaster ERT.
    Journalists have uncovered a series of reports from Finance Minister Yannis Stournaras to the Justice Ministry detailing a history of illegal hires with astronomical salaries, covert millionaire bonuses, and contracts with non-existent companies. Deputy State Prosecutor Eleni Raikou has opened an investigation into the alleged fraud at the expense of taxpayers, who are not only required by law to subscribe to the public broadcaster, but are charged for it via their electricity bills.
    Government inspectors found that in 2008-2009, freelancers were hired with no competition and paid anywhere from 3,500 to 65,000 euros a month. One of these was paid a whopping 398,950 euros, while in the same period two full-time journalists each made 450,000 euros a year.
    An MP from one of the parties that currently accuses the government of taking the country down the path of ruin turns out to be an ex reporter whom ERT paid 136,000 euros a month in 2009. (ANSAmed).

    © Copyright ANSA - All rights reserved

    Business opportunities

    The information system of business
    opportunities abroad

    News from Mediterranean