Turkey: stop to anti-Erdogan TV channels on the eve of vote

'Broadcasts halted within a month'

19 October, 11:53

    Recep Tayyip Erdogan Recep Tayyip Erdogan

    (ANSAmed) - ISTANBUL, OCTOBER 19 - The sole state-run satellite operator in Turkey, Turksat, has told its networks to stop within a month seven channels hostile to Erdogan's AKP from broadcasting or their contracts will be rescinded, local media reported two weeks before early elections in Turkey.

    The decision, which has caused a strong political controversy two weeks before key early elections on November 1, arrives 10 days after the same channels were blocked by one of the main local satellite TV platforms, Digiturk. The seven television channels are considered to be linked to the Hizmet brotherhood of magnate and imam Fethullah Gulen, a former friend and now enemy number one of Erdogan. The channels blacked out are Bugun, Kanalturk, S.Haber, Samanyolu, Mehtap, Irmak and the entertainment channel for children Yumurcak.

    The move was ordered by the prosecutor's office in Ankara, based on suspicion that they were supporting a terror organization, as Gulen's network is considered by the government in Ankara. Before Digiturk, the channel had already been blocked on four other platforms: Turkcell Tv, Tivibu, Teledunya and Kablo Tv.(ANSAmed).

    © Copyright ANSA - All rights reserved

    Business opportunities

    The information system of business
    opportunities abroad

    News from Mediterranean